Stel uw vraag


Hieronder vindt u een overzicht van veelgestelde vragen en antwoorden. U ziet een overzicht van alle vragen per categorie, maar u kunt in het zoekvenster ook een trefwoord intikken.

Watermeter
(Winter)tips waterleiding
Gegevens Wijzigen
Waterweetjes
Waterkwaliteit
Storingen
Werkzaamheden
Verhuizen
Hoe lees ik de meterstand af?

Het bovenste gedeelte van de watermeter kunt u 180 graden naar links of rechts draaien om de stand goed te kunnen aflezen.

Kunt u desondanks de stand niet aflezen? Neem dan voor advies contact op met onze klantenservice (tijdens kantooruren 050-368 86 88).

Waar zit de watermeter?

De watermeter zit meestal daar waar de waterleiding het huis binnenkomt. U vindt hem in de meterput bij de voor- of achterdeur, in de meterkast of in de kelder. In flatgebouwen is de meter soms te vinden in één ruimte met meerdere meters.

In de buurt van de watermeter vindt u ook de hoofdkraan. Eigenlijk zijn er twee hoofdkranen: één van het waterbedrijf en één van uw huis. De hoofdkraan van het waterbedrijf bevindt zich vóór de watermeter; dus op de waterleiding die uw huis uitgaat. Deze kraan mag alleen door iemand van het waterbedrijf worden gebruikt. Uw hoofdkraan zit áchter de watermeter; dus op de waterleiding die uw huis ingaat. Zorg ervoor dat de watermeter en de hoofdkraan goed bereikbaar zijn, zodat de meter afleesbaar blijft en u ze in de winter makkelijk kunt beschermen.

Waar vind ik mijn klantnummer?

Om uw gegevens in te zien en te wijzigen via Uw waterzaken zelf regelen heeft u uw klantnummer nodig. Het klantnummer treft u aan op de jaarafrekening en de voorschotnota. Betaalt u automatisch, dan vindt u het klantnummer ook op uw bankafschrift.

Waar vind ik mijn klantnummer?

Om uw gegevens in te zien en te wijzigen via Uw waterzaken zelf regelen heeft u uw klantnummer nodig. Het klantnummer treft u aan op de jaarafrekening en de voorschotnota. Betaalt u automatisch, dan vindt u het klantnummer ook op uw bankafschrift.