Gaat u verhuizen?
Geef heel eenvoudig online uw verhuizing door. Wij regelen de rest!

Direct online regelen
Gaat u verhuizen? Wilt u zich op een adres inschrijven of uitschrijven? Dan kunt u dit heel gemakkelijk online aan ons doorgeven.
- waterlevering nieuw adres aanvragen
- waterlevering opzeggen huidig adres
- waterlevering opzeggen oude adres
Let op!
Is uw verhuizing of inschrijving op een ander adres meer dan een maand geleden? Of gaat de verhuizing (daadwerkelijke sleuteloverdracht) later dan over twee maanden gebeuren? Dan kunt u deze alleen telefonisch aan ons doorgeven: 050 – 3 688 688
Adres afmelden
U verhuist naar een adres buiten de provincie Groningen. Of u wilt de waterlevering opzeggen op een extra adres.
Online uw verhuizing regelen?
Houd dan de volgende gegevens bij de hand:
- Als u al klant bij ons bent: uw klantnummer (het gaat om de eerste 8 cijfers)
- Datum verhuizing
- Indien bekend: meterstand oude en nieuwe woning

Veelgestelde vragen
Hoe kan ik een verhuizing doorgeven?
U kunt op het tijdstip dat u het uitkomt online uw verhuizing doorgeven. U kunt hier de waterlevering voor uw nieuwe adres aanvragen. Ook kunt u de waterlevering opzeggen van uw huidige of oude adres.
Houd dan de volgende gegevens bij de hand
- Als u al klant bij ons bent: uw klantnummer. Deze is te vinden op de voorschotnota of jaarafrekening, of indien u automatisch betaalt op uw bankafschrift.
- Datum verhuizing
- Indien bekend: meterstand oude en nieuwe woning
Verhuisd naar een nieuw gebouwd huis?
Doorspoelen van de kraan
Waterbedrijf Groningen levert kraanwater van uitstekende kwaliteit. Echter onderdelen van nieuwe leidingen en kranen kunnen in de eerste periode van gebruik soms nog stoffen aan het water afgeven die de waterkwaliteit negatief beïnvloeden. Hoewel er geen sprake is van acute gezondheidsrisico’s, is dit ongewenst.
Vanaf het eerste gebruik is het daarom verstandig om de eerste drie maanden de nieuwe kraan (en daarmee de leidingen) die u gebruikt om uit te drinken of voor voedselbereiding dagelijks tenminste één minuut door te spoelen. Voor de douche-/badkranen en spoelen van het toilet is dit dus niet nodig.
Het doorspoelen van de kraan geldt voor zowel de koude kranen als de mengkranen. In het geval van een mengkraan moet de middelste stand gekozen worden. Zo bent u verzekerd van heerlijk schoon kraanwater, 24 uur per dag, 7 dagen per week!
Doorgeven van een wijziging in verband met een overlijden
Als degene op wiens naam het verbruikscontract voor drinkwater staat overlijdt, dan kunt u wijzigingen op de volgende manier aanvragen.
Tenaamstelling wijzigen
Als u als partner de waterlevering op uw naam wilt hebben, dan kunt u dit doorgeven via de klantenservice (050 368 86 88) of per brief (Postbus 24, 9700 AA Groningen)
Verbruik stopzetten koopwoning
Blijft er na het overlijden niemand achter in de koopwoning? Dan kan de waternota op naam van de erven worden gesteld, totdat het huis is verkocht. U kunt de naam en het postadres van de erven doorgeven via ons contactformulier, via de klantenservice (050 368 86 88) of per brief (Postbus 24, 9700 AA Groningen). Zodra het huis is verkocht kunt u de eindstand van de watermeter doorgeven, het postadres en gaan wij contract beëindigen. U krijgt dan van ons de eindafrekening. Dit kunt u doorgeven via de klantenservice (050 368 86 88) of per brief (Postbus 24, 9700 AA Groningen).
Verbruik stopzetten huurwoning
Blijft er na het overlijden niemand achter in de huurwoning? De erven kunnen dan de eindstand van de watermeter en het postadres doorgeven en het contract laten beëindigen. U krijgt dan van ons de eindafrekening. Dit kunt u doorgeven via de klantenservice (050 368 86 88) of per brief (Postbus 24, 9700 AA Groningen).
Ik woon in een studentenhuis en ik betaal de rekening. Ik ga verhuizen, wat nu?
Geef uw verhuizing aan ons door met einddatum en meterstand via mijn waterbedrijf. Er wordt dan een eindafrekening voor u opgemaakt.
De nieuwe bewoner die de rekening gaat betalen dient zichzelf in te schrijven via mijn waterbedrijf. Houd daarbij de meterstand en bankgegevens bij de hand. De voormalig betaler/hoofdbewoner wordt dan automatisch uitgeschreven als dit niet al is gebeurd. Wij brengen in deze situatie geen administratiekosten in rekening.
Bij eventuele vragen kunt u contact opnemen met onze klantenservice (050) 3688 688.
Relatiebreuk, scheiding, gaat u uit elkaar?
Wanneer er sprake is van het einde van een relatie en u, of uw ex-partner, blijft achter in de woning en wil de waternota graag op naam, neem dan telefonisch contact op met onze Klantenadministratie via telefoonnummer 050- 368 86 88.