Skip to content Skip to navigation

Verhuizing doorgeven

Geef gemakkelijk uw verhuizing door!

Gaat u verhuizen? Dan kunt u hier de waterlevering voor uw nieuwe adres aanvragen. Ook kunt u de waterlevering opzeggen van uw huidige of oude adres.

Houd dan de volgende gegevens bij de hand:
• Als u al klant bij ons bent: uw klantnummer. Deze is te vinden op de voorschotnota of jaarafrekening, of als u automatisch betaalt: op uw bankafschrift. NB: het gaat om de eerste 8 cijfers; de laatste vier zijn de cijfers van uw postcode.
• Datum verhuizing
• Indien bekend: meterstand oude en nieuwe woning

Let op!

Is uw verhuizing meer dan een maand geleden? Of gaat de verhuizing nog langer dan twee maanden duren? Dan kunt u deze alleen telefonisch aan ons doorgeven: 050 – 368 8688

Direct naar 'Adres aanmelden'

Direct naar 'Adres afmelden'

U kunt op het tijdstip dat u het uitkomt online uw verhuizing doorgeven. U kunt hier de waterlevering voor uw nieuwe adres aanvragen. Ook kunt u de waterlevering opzeggen van uw huidige of oude adres.

Houd dan de volgende gegevens bij de hand

  • Als u al klant bij ons bent: uw klantnummer. Deze is te vinden op de voorschotnota of jaarafrekening, of indien u automatisch betaalt op uw bankafschrift.
  • Datum verhuizing
  • Indien bekend: meterstand oude en nieuwe woning

Ik woon in een studentenhuis en betaal de rekening. Ik ga verhuizen, wat nu?

Neem contact op met onze klantenservice (050) 3688 688 om de naam van de nieuwe hoofdbewoner door te geven.
Houd daarbij de meterstand bij de hand en de bankgegevens van de nieuwe hoofdbewoner. Er wordt vervolgens een eindafrekening opgemaakt en de nieuwe hoofdbewoner wordt ingeschreven. Wij brengen in deze situatie geen administratiekosten in rekening.

Doorspoelen van de kraan

Waterbedrijf Groningen levert kraanwater van uitstekende kwaliteit. Echter onderdelen van nieuwe leidingen en kranen kunnen in de eerste periode van gebruik soms nog stoffen aan het water afgeven die de waterkwaliteit negatief beïnvloeden. Hoewel er geen sprake is van acute gezondheidsrisico’s, is dit ongewenst.

Vanaf het eerste gebruik is het daarom verstandig om de eerste drie maanden de nieuwe kraan (en daarmee de leidingen) die u gebruikt om uit te drinken of voor voedselbereiding dagelijks tenminste één minuut door te spoelen. Voor de douche-/badkranen en spoelen van het toilet is dit dus niet nodig.

Het doorspoelen van de kraan geldt voor zowel de koude kranen als de mengkranen. In het geval van een mengkraan moet de middelste stand gekozen worden. Zo bent u verzekerd van heerlijk schoon kraanwater, 24 uur per dag, 7 dagen per week!

Als degene op wiens naam het verbruikscontract voor drinkwater staat overlijdt, dan kunt u wijzigingen op de volgende manier aanvragen.
Tenaamstelling wijzigen
Als u als partner de waterlevering op uw naam wilt hebben, dan kunt u dit doorgeven via de klantenservice (050 368 86 88) of per brief (Postbus 24, 9700 AA Groningen)
Verbruik stopzetten koopwoning
Blijft er na het overlijden niemand achter in de koopwoning? Dan kan de waternota op naam van de erven worden gesteld, totdat het huis is verkocht. U kunt de naam en het postadres van de erven doorgeven via ons contactformulier, via de klantenservice (050 368 86 88) of per brief (Postbus 24, 9700 AA Groningen). Zodra het huis is verkocht kunt u de eindstand van de watermeter doorgeven, het postadres en gaan wij contract beëindigen. U krijgt dan van ons de eindafrekening. Dit kunt u doorgeven via de klantenservice (050 368 86 88) of per brief (Postbus 24, 9700 AA Groningen).
Verbruik stopzetten huurwoning
Blijft er na het overlijden niemand achter in de huurwoning? De erven kunnen dan de eindstand van de watermeter en het postadres doorgeven en het contract laten beëindigen. U krijgt dan van ons de eindafrekening. Dit kunt u doorgeven via de klantenservice (050 368 86 88) of per brief (Postbus 24, 9700 AA Groningen).

Neem contact op met onze klantenservice (050) 3688 688 om de naam van de nieuwe hoofdbewoner door te geven. Houd daarbij de meterstand bij de hand en de bankgegevens van de nieuwe hoofdbewoner. Er wordt vervolgens een eindafrekening opgemaakt en de nieuwe hoofdbewoner wordt ingeschreven. Wij brengen in deze situatie geen administratiekosten in rekening.

Wanneer er sprake is van het einde van een relatie en u, of uw ex-partner, blijft achter in de woning en wil de waternota graag op naam, neem dan telefonisch contact op met onze Klantenadministratie via telefoonnummer 050- 368 86 88.

Aanmelden voor onze nieuwsbrief

Ontvang 4 keer per jaar onze nieuwsbrief. U kunt zich ook aanmelden via Mijn waterbedrijf.