Wanneer worden facturen afgeschreven?

18-10-2017

Waterbedrijf Groningen verwerkt heel wat mail en telefoontjes gedurende het jaar. Wat zijn nou vragen die vaak gesteld worden aan de medewerkers van team klantcontacten?

1. Kan ik mijn verhuizing alvast in de toekomst doorgeven?
Nee, we kunnen uw verhuizing pas verwerken als wij een einddatum én een meterstand per einddatum ontvangen.

Volgend jaar is het in ons nieuwe systeem wel mogelijk om het alvast door te geven. U krijgt dan automatisch twee dagen van te voren een brief/email dat u de stand kunt doorgeven.

Ook als u uw verhuizing doorgeeft aan de gemeente of u de meterstand door de makelaar laat opnemen moet u nog steeds bij ons uw verhuizing en meterstand zelf doorgeven.

2. Wanneer worden de facturen afgeschreven?
In de eerste maand van elk kwartaal – omstreeks de 28e – worden facturen automatisch afgeschreven.

3. Kan ik mijn voorschot per maand betalen?
Nee, alle voorschotten worden voor iedereen per kwartaal uitgebracht. Wel is het mogelijk om voor elke factuur een betalingsregeling te treffen van drie termijnen, om toch per maand te kunnen betalen. U kunt ons daarvoor bellen tijdens kantoortijden via 050 368 86 88.