Navigatie overslaan

Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Geheugensteuntje: geef je meterstand door vóór 31 december. Dit kan via onze website of telefonisch via 085-1309240. Hou je opnamecode bij de hand.

Kan ik ook online betalen?

Als je niet betaalt via automatische incasso en je krijgt de jaarrekening en voorschotnota’s per e-mail, dan staat er in die e-mail een link. Met die link kun je online betalen via iDEAL.

Als je de jaarrekening en voorschotnota’s per brief ontvangt, staat hier een QR-code op. Deze kun je scannen en online betalen via iDEAL.

Wanneer komt de jaarafrekening?

Na ontvangst van de meterstanden in december verwerken en verzenden we in januari enkele duizenden jaarafrekeningen per week. Uiterlijk half februari zijn alle jaarafrekeningen verstuurd.

Wat betaal ik voor drinkwater?

De tarieven voor drinkwater worden jaarlijks door onze aandeelhouders vastgesteld. In november maken we deze bekend. De actuele tarieven vind je hier.

Hoe wordt het voorschot berekend?

Het voorschot wordt berekend op basis van het aantal personen in het huishouden en/of op basis van het verbruik over voorgaande jaren.

Mocht je het voorschot willen wijzigen, omdat je situatie is veranderd, kan dit via Mijn Waterbedrijf. Dit kan 1 keer per kwartaal.

Incassokosten

Wanneer je om wat voor reden dan ook je waternota niet op tijd betaalt, dan kunnen er extra kosten in rekening worden gebracht.

Per 1/1/2025 gelden de volgende bedragen:

  • Als je een zogenoemd dringend betalingsverzoek van ons ontvangt, dan komen bovenop het verschuldigde bedrag € 20,- extra incassokosten (bij een vordering tot € 500,-).

Kun je om wat voor reden dan ook jouw waternota en/of andere rekeningen zoals huur, gas of elektra niet betalen? Er zijn instanties die kunnen helpen als er schulden zijn. Voor meer informatie kun je contact opnemen met onze klantenservice, 050-368 86 88 of de gemeente waarin je woont.