Skip to content Skip to navigation

Zelf regelen

Regel gemakkelijk uw zaken online. Log direct in en bekijk uw voorschotnota's en jaarafrekeningen.

Gemakkelijk online geregeld

Log direct in en bekijk uw voorschotnota’s en jaarafrekeningen; of wijzig uw gegevens of voorschotbedrag.

  • Uw termijnbedrag aanpassen
  • Zelf uw gegevens wijzigen
  • Uw nota's en jaarafrekening inzien

Ik heb nog geen account

Registreer een eigen account om eenvoudig uw waterzaken online te regelen

Direct naar registreren

Verhuizing doorgeven

Vraag hier de waterlevering voor uw nieuwe adres aan. Ook kunt u de waterlevering opzeggen van uw huidige of oude adres.

Verhuizing doorgeven

Nog geen account?

Pak dan het volgende bij de hand:

  • uw klantnummer (staat op uw bankafschrift, welkomstbrief of jaarafrekening. Let op, het gaat hierbij om de eerste acht cijfers)
  • het leveringsadres (postcode, huisnummer)
  • e-mailadres (als u al eerder een account had graag het laatst bij ons bekende mailadres)
  • een zelfbedacht sterk wachtwoord
Account aanmaken

Na registratie ontvangt u direct een mail waarmee u uw wachtwoord kan instellen. Daarna kunt u direct inloggen. De link in deze mail is vanuit veiligheidsoverwegingen 15 minuten geldig.

Als degene op wiens naam het verbruikscontract voor drinkwater staat overlijdt, dan kunt u wijzigingen op de volgende manier aanvragen.
Tenaamstelling wijzigen
Als u als partner de waterlevering op uw naam wilt hebben, dan kunt u dit doorgeven via de klantenservice (050 368 86 88) of per brief (Postbus 24, 9700 AA Groningen)
Verbruik stopzetten koopwoning
Blijft er na het overlijden niemand achter in de koopwoning? Dan kan de waternota op naam van de erven worden gesteld, totdat het huis is verkocht. U kunt de naam en het postadres van de erven doorgeven via ons contactformulier, via de klantenservice (050 368 86 88) of per brief (Postbus 24, 9700 AA Groningen). Zodra het huis is verkocht kunt u de eindstand van de watermeter doorgeven, het postadres en gaan wij contract beëindigen. U krijgt dan van ons de eindafrekening. Dit kunt u doorgeven via de klantenservice (050 368 86 88) of per brief (Postbus 24, 9700 AA Groningen).
Verbruik stopzetten huurwoning
Blijft er na het overlijden niemand achter in de huurwoning? De erven kunnen dan de eindstand van de watermeter en het postadres doorgeven en het contract laten beëindigen. U krijgt dan van ons de eindafrekening. Dit kunt u doorgeven via de klantenservice (050 368 86 88) of per brief (Postbus 24, 9700 AA Groningen).

U kunt op het tijdstip dat u het uitkomt online uw verhuizing doorgeven. U kunt hier de waterlevering voor uw nieuwe adres aanvragen. Ook kunt u de waterlevering opzeggen van uw huidige of oude adres.

Houd dan de volgende gegevens bij de hand

  • Als u al klant bij ons bent: uw klantnummer. Deze is te vinden op de voorschotnota of jaarafrekening, of indien u automatisch betaalt op uw bankafschrift.
  • Datum verhuizing
  • Indien bekend: meterstand oude en nieuwe woning

Ik woon in een studentenhuis en betaal de rekening. Ik ga verhuizen, wat nu?

Neem contact op met onze klantenservice (050) 3688 688 om de naam van de nieuwe hoofdbewoner door te geven.
Houd daarbij de meterstand bij de hand en de bankgegevens van de nieuwe hoofdbewoner. Er wordt vervolgens een eindafrekening opgemaakt en de nieuwe hoofdbewoner wordt ingeschreven. Wij brengen in deze situatie geen administratiekosten in rekening.

Jaarlijks ontvangt u in december het verzoek uw meterstand door te geven. Bekijk hieronder het instructiefilmpje hoe dit in zijn werk gaat:

filmpje meterstanden opnemen

Neem contact op met onze klantenservice (050) 3688 688 om de naam van de nieuwe hoofdbewoner door te geven. Houd daarbij de meterstand bij de hand en de bankgegevens van de nieuwe hoofdbewoner. Er wordt vervolgens een eindafrekening opgemaakt en de nieuwe hoofdbewoner wordt ingeschreven. Wij brengen in deze situatie geen administratiekosten in rekening.

Om uw gegevens in te zien en te wijzigen via ‘zelf regelen’ heeft u uw klantnummer nodig. Het klantnummer treft u aan op de jaarafrekening en de voorschotnota. Betaalt u automatisch, dan vindt u het klantnummer ook op uw bankafschrift.Let op, het gaat hierbij om de eerste acht cijfers. De laatste vier cijfers hoeft u niet te vermelden, dit is uw postcode. )

In december ontvangt u per e-mail of per post van ons een meterstandkaart. Hiermee verzoeken wij u de meterstand uiterlijk 31 december aan ons door te geven.

U kunt zelf uw betaalwijze aanpassen via het ‘zelf regelen’. Als u bent ingelogd kunt u uw betaalwijze aanpassen: automatische incasso, via overschrijving of handmatig.

Aanmelden voor onze nieuwsbrief

Ontvang 4 keer per jaar onze nieuwsbrief. U kunt zich ook aanmelden via Mijn waterbedrijf.