Zelf regelen
Regel gemakkelijk uw zaken online. Log direct in en bekijk uw voorschotnota's en jaarafrekeningen.

Gemakkelijk online geregeld
Log direct in en bekijk uw voorschotnota’s en jaarafrekeningen; of wijzig uw gegevens of voorschotbedrag.
- Uw termijnbedrag aanpassen
- Zelf uw gegevens wijzigen
- Uw nota's en jaarafrekening inzien
Hoe werkt 'zelf regelen'?
Ik heb nog geen account
Registreer een eigen account om eenvoudig uw waterzaken online te regelen.
Verhuizing doorgeven
Vraag hier de waterlevering voor uw nieuwe adres aan. Ook kunt u de waterlevering opzeggen van uw huidige of oude adres.
Nog geen account?
Pak dan het volgende bij de hand:
- uw klantnummer (staat op uw bankafschrift, welkomstbrief of jaarafrekening. Let op, het gaat hierbij om de eerste acht cijfers)
- het leveringsadres (postcode, huisnummer)
- e-mailadres (als u al eerder een account had graag het laatst bij ons bekende mailadres)
- een zelfbedacht sterk wachtwoord

Na registratie ontvangt u direct een mail waarmee u uw wachtwoord kan instellen. Daarna kunt u direct inloggen. De link in deze mail is vanuit veiligheidsoverwegingen 15 minuten geldig.
Veelgestelde vragen
Doorgeven van een wijziging in verband met een overlijden
Als degene op wiens naam het verbruikscontract voor drinkwater staat overlijdt, dan kunt u wijzigingen op de volgende manier aanvragen.
Tenaamstelling wijzigen
Als u als partner de waterlevering op uw naam wilt hebben, dan kunt u dit doorgeven via de klantenservice (050 368 86 88) of per brief (Postbus 24, 9700 AA Groningen)
Verbruik stopzetten koopwoning
Blijft er na het overlijden niemand achter in de koopwoning? Dan kan de waternota op naam van de erven worden gesteld, totdat het huis is verkocht. U kunt de naam en het postadres van de erven doorgeven via ons contactformulier, via de klantenservice (050 368 86 88) of per brief (Postbus 24, 9700 AA Groningen). Zodra het huis is verkocht kunt u de eindstand van de watermeter doorgeven, het postadres en gaan wij contract beëindigen. U krijgt dan van ons de eindafrekening. Dit kunt u doorgeven via de klantenservice (050 368 86 88) of per brief (Postbus 24, 9700 AA Groningen).
Verbruik stopzetten huurwoning
Blijft er na het overlijden niemand achter in de huurwoning? De erven kunnen dan de eindstand van de watermeter en het postadres doorgeven en het contract laten beëindigen. U krijgt dan van ons de eindafrekening. Dit kunt u doorgeven via de klantenservice (050 368 86 88) of per brief (Postbus 24, 9700 AA Groningen).
Hoe kan ik een verhuizing doorgeven?
U kunt op het tijdstip dat u het uitkomt online uw verhuizing doorgeven. U kunt hier de waterlevering voor uw nieuwe adres aanvragen. Ook kunt u de waterlevering opzeggen van uw huidige of oude adres.
Houd dan de volgende gegevens bij de hand
- Als u al klant bij ons bent: uw klantnummer. Deze is te vinden op de voorschotnota of jaarafrekening, of indien u automatisch betaalt op uw bankafschrift.
- Datum verhuizing
- Indien bekend: meterstand oude en nieuwe woning
Hoe kan ik mijn meterstand doorgeven?
Jaarlijks ontvangt u in december het verzoek uw meterstand door te geven. Bekijk hieronder het instructiefilmpje hoe dit in zijn werk gaat:
Ik woon in een studentenhuis en ik betaal de rekening. Ik ga verhuizen, wat nu?
Geef uw verhuizing aan ons door met einddatum en meterstand via mijn waterbedrijf. Er wordt dan een eindafrekening voor u opgemaakt.
De nieuwe bewoner die de rekening gaat betalen dient zichzelf in te schrijven via mijn waterbedrijf. Houd daarbij de meterstand en bankgegevens bij de hand. De voormalig betaler/hoofdbewoner wordt dan automatisch uitgeschreven als dit niet al is gebeurd. Wij brengen in deze situatie geen administratiekosten in rekening.
Bij eventuele vragen kunt u contact opnemen met onze klantenservice (050) 3688 688.
Waar vind ik mijn klantnummer?
Om uw gegevens in te zien en te wijzigen via ‘zelf regelen’ heeft u uw klantnummer nodig. Het klantnummer treft u aan op de jaarafrekening en de voorschotnota. Betaalt u automatisch, dan vindt u het klantnummer ook op uw bankafschrift.Let op, het gaat hierbij om de eerste acht cijfers. De laatste vier cijfers hoeft u niet te vermelden, dit is uw postcode. )
Wanneer moet ik de meterstand doorgeven?
In december ontvangt u per e-mail of per post van ons een meterstandkaart. Hiermee verzoeken wij u de meterstand uiterlijk 31 december aan ons door te geven.
Wijze van betalen wijzigen
U kunt zelf uw betaalwijze aanpassen via het ‘zelf regelen’. Als u bent ingelogd kunt u uw betaalwijze aanpassen: automatische incasso, via overschrijving of handmatig.