Voorschot wijzigen
Wil je je voorschot (ook wel: termijnbedrag) wijzigen? Dit kan gemakkelijk online.
Direct inloggen
Heb je al een account bij Waterbedrijf Groningen? Log dan direct in en wijzig je voorschot (termijnbedrag) onder het kopje ‘Facturen’.
Nog geen account?
Voor het aanmaken van een account heb je het volgende nodig:
- klantnummer (staat op bankafschrift, welkomstbrief of jaarafrekening. Let op, het gaat hierbij om de eerste acht cijfers. De laatste vier cijfers hoef je niet te vermelden, dit is je postcode);
- leveringsadres;
- e-mailadres (als je eerder een account had, graag het laatst bij ons bekende mailadres).
Na registratie ontvang je direct een mail waarmee je een wachtwoord kunt instellen. Daarna kun je direct inloggen. De link in deze mail is vanuit veiligheidsoverwegingen 15 minuten geldig.
Veelgestelde vragen
-
Wij adviseren klanten die hulp nodig hebben bij het betalen van hun drinkwaterrekening om snel contact op te nemen, zodat er een oplossing gevonden kan worden en er geen nieuwe achterstanden ontstaan.
-
Wanneer je een account heb aangemaakt kun je online inloggen om zo de betaalstatus in te zien. Anders kun je alsnog via de website een account aanmaken.
-
Je rekeningnummer wijzig je eenvoudig online via mijn.waterbedrijfgroningen.nl. Log direct in of maak een account aan. Ga naar het tabblad ‘Gegevens’ en kies vervolgens voor ‘Wijzig betaalgegevens’.
Je kunt je rekeningnummer ook wijzigen door dit telefonisch door te geven via (050) 368 8688 of per e-mail via info@waterbedrijfgroningen.nl. Vermeld hierbij altijd het klantnummer en ter verificatie de oude IBAN.
-
Het voorschot wordt berekend op basis van het aantal personen in het huishouden en/of op basis van het verbruik over voorgaande jaren.
Heb je nog vragen?
Klopt er iets niet of heb je een andere vraag? Bel gerust met mij.