Navigatie overslaan

Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Het openen van de bijlage in mijn email lukt niet

De ondersteuning bij het openen van een bijlage via smartphone of tablet is niet altijd optimaal. In dit geval adviseren wij om het nogmaals via een laptop of een vaste computer te proberen.

Krijg je een witte pagina te zien bij het openen van de bijlage? Dan heb je waarschijnlijk geen PDF lezer. Deze kun je gratis downloaden op de website van Adobe.

Kun je de bijlage niet openen?
Probeer de bijlage dan als voorbeeld te openen i.p.v. te downloaden. Het kan voorkomen dat een virusscanner het bestand als niet veilig markeert. Dit staat dan vermeld in een gele balk bovenaan de e-mail. Als je hierop klikt kun je het bestand als veilig markeren en als het goed is openen.

In Windows Mail staat net als in Outlook Express standaard een optie aan waardoor bijlages niet geopend kunnen worden met het oog op virussen. Deze optie kun je als volgt uitzetten om de bijlage alsnog wel te kunnen openen:

  • Ga naar ‘extra’ bovenin in het menu, en klik vervolgens op ‘opties’;
  • Klik nu op het tabblad beveiliging, en haal het vinkje weg voor de zin: ‘Opslaan of openen van bijlagen die mogelijk een virus bevatten niet toestaan’:

Klik daarna op OK, sluit en herstart Windows Mail. Je kunt nu de bijlage openen.
Je kunt ook proberen de mail te openen in uw browser:

Nog steeds niet gelukt? Neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice via telefoonnummer 050-368 86 88.