Navigatie overslaan

Stroomstoring en geen of minder water?

Als je in een flat woont of werkt kan er als gevolg van een stroomstoring geen of minder water uit de kraan komen. Dat komt omdat de hydrofoor dan niet meer werkt. Een hydrofoor is een persinstallatie waarmee de waterleiding binnen een gebouw op druk gehouden wordt.​ Zodra er weer elektriciteit is zou de hydrofoor weer moeten opstarten. Doet hij dat niet, dan kun je contact opnemen met de gebouwenbeheerder, de VvE of uw woningbouwvereniging.

Wie verhelpt de storing?

De storingsdienst van Waterbedrijf Groningen is 24 uur per dag, zeven dagen per week bereikbaar en actief. Zodra er een buisbreuk of storing is, doen wij altijd ons uiterste best om snel ter plaatse te zijn om de buisbreuk of storing in het leidingnet te verhelpen. En zorgen ervoor dat er geen verontreiniging in de leiding achterblijft.

Wat wordt er gedaan om storingen te verhelpen?

Zodra er een breuk in een buis optreedt, wordt het betreffende leidinggedeelte zo snel mogelijk buiten werking gesteld. Dat doen we omdat er dan zo min mogelijk water verloren gaat en om eventuele schade aan het wegdek, woningen of goederen tot het minimum te beperken. Door het afsluiten van de leiding kan er tijdelijk geen of minder water uit uw kraan komen.

Hoe ontstaat een storing?

Het kan voorkomen dat er een breuk optreedt in de waterleiding. Dat kan verschillende oorzaken hebben. Door bijvoorbeeld wegwerkzaamheden, graafwerkzaamheden, verzakking van de grond of langdurige vorst- of regenperiodes.

Geen water uit de kraan? Meld een waterstoring

Als er geen of minder water uit de kraan komt, dan heb je waarschijnlijk te maken met een storing. Dit kan 24/7 worden gemeld via ons telefoonnummer (050) 368 86 88.

Bekijk hier of wij de storing al in behandeling hebben.

Lage waterdruk?

Minder druk van het water uit de kraan ontstaat meestal door werkzaamheden. Kijk hier of er werkzaamheden bij jou in de buurt zijn.

Staat jouw wijk of adres niet in onze lijst? Controleer dan of het probleem in je eigen leidingen zit.

  • Draai de koude kraan die het dichtst bij de watermeter geplaatst is helemaal open. Is er voldoende waterdruk? Dan zit het probleem in de binnenleiding van de woning. Neem dan contact op met een installateur.
  • Controleer of de hoofdkraan helemaal open staat.
  • Controleer of het zeefje in uw kraan verstopt is.

Zit het probleem niet in je eigen leidingen? Neem dan contact met ons op via 050-368 8688