Waterbedrijf Groningen verwisselt periodiek watermeters. Daarmee willen we de garantie geven dat de watermeter de juiste stand blijft aangeven en de werkelijke kosten in rekening worden gebracht. Het verwisselen van de meter komt volledig voor rekening van het Waterbedrijf Groningen.
De meterverwisselingen zijn uitbesteed aan GiSu Service & Onderhoud BV. De monteur die aan de deur komt draagt zichtbaar een legitimatiebewijs van Waterbedrijf Groningen.
Twee weken van te voren aankondiging
Twee weken voor de geplande verwisseldatum ontvangen klanten van ons een brief met een tijdvenster van de geplande verwisseling. Twee dagen voor die afspraak ontvang je per e-mail (indien we daarover beschikken) een reminder. Komt de afspraak niet uit, dan kun je zelf de afspraak bij GiSu wijzigen door contact op te nemen per e-mail of brief.
Waar worden de meters verwisseld?
Op de website van GiSu kun je zien in welk gebied er watermeters verwisseld worden.
Meterstanden noteren
Na de verwisseling van de watermeter ontvang je een formulier met daarop aangegeven de standen van de oude en nieuwe watermeter. Wij vragen je nadrukkelijk deze meterstanden direct te controleren, om daarmee later fouten te voorkomen. Deze stand vind je ook terug op de jaarafrekening die wij in januari opmaken.
Even zonder water
De werkzaamheden nemen afhankelijk van hoe en waar de meter geplaatst is ongeveer een kwartier tot twee uur in beslag. Tijdens de uitvoering van de werkzaamheden heb je dan even niet de beschikking over leidingwater. Denk hierbij bijvoorbeeld ook aan de (af)wasmachine. In verband met het ontluchten van de binneninstallatie, adviseren wij om na de meterverwisseling eerst de koudwaterkranen en daarna de warmwaterkranen in de woning gedurende een korte tijd voorzichtig open te draaien.
Ruimte vrij houden
Wij vragen met nadruk ervoor te zorgen dat de ruimte waarin de meter zich bevindt, vrij te maken/houden van obstakels, zodat de monteur zijn werk zonder belemmeringen kan verrichten.