Navigatie overslaan

Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Geheugensteuntje: geef je meterstand door vóór 31 december. Dit kan via onze website of telefonisch via 085-1309240. Houd de opnamecode bij de hand.

Adres aanmelden of afmelden

Wil je een adres aanmelden of afmelden? Dit kan gemakkelijk online. Wij regelen de rest!

Een adres aanmelden of afmelden

Ga je verhuizen? Verhuis je binnen de provincie Groningen, dan hebben wij een aanmelding van het nieuwe adres nodig én een afmelding van het oude adres.

Belangrijk: vond de verhuizing al meer dan een maand geleden plaats? Of is de sleuteloverdracht pas over twee maanden of later? Dan kan dit alleen telefonisch aan ons doorgeven worden: 050 – 3 688 688

Regel zelf online:

  • waterlevering nieuw adres aanmelden
  • waterlevering oude adres afmelden
  • waterlevering extra adres

Veelgestelde vragen

  • Geef je verhuizing aan ons door met einddatum en meterstand via mijn waterbedrijf. Er wordt dan een eindafrekening voor je opgemaakt.

    De nieuwe bewoner die de rekening gaat betalen dient zichzelf in te schrijven via mijn waterbedrijf. Houd daarbij de meterstand en bankgegevens bij de hand. De voormalig betaler/hoofdbewoner wordt dan automatisch uitgeschreven als dit niet al is gebeurd. Wij brengen in deze situatie geen administratiekosten in rekening.

    Bij eventuele vragen kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via (050) 3688 688.

  • Dit kun je eenvoudig online doorgeven via Verhuizing doorgeven.  Kies voor ‘Adres afmelden’. Een opzegging kun je ook telefonisch doorgeven door te bellen naar (050) 368 8688 of door te mailen naar info@waterbedrijfgroningen.nl. De gegevens die wij nodig hebben om de afmelding administratief te verwerken zijn:

    • De datum van de sleuteloverdracht
    • De meterstand op die datum
    • Een postadres waar de eindafrekening naartoe verzonden kan worden

    Je kunt de eindmeterstand maximaal vijf werkdagen voor de verhuizing doorgeven.

  • Doorspoelen van de kraan

    Waterbedrijf Groningen levert kraanwater van uitstekende kwaliteit. Echter: onderdelen van nieuwe leidingen en kranen kunnen in de eerste periode van gebruik soms nog stoffen aan het water afgeven die de waterkwaliteit negatief beïnvloeden. Hoewel er geen sprake is van acute gezondheidsrisico’s, is dit ongewenst.

    Vanaf het eerste gebruik is het daarom verstandig om de eerste drie maanden de nieuwe kraan (en daarmee de leidingen) die je gebruikt om uit te drinken of voor voedselbereiding dagelijks tenminste één minuut door te spoelen. Voor de douche-/badkranen en spoelen van het toilet is dit dus niet nodig.

    Het doorspoelen van de kraan geldt voor zowel de koude kranen als de mengkranen. In het geval van een mengkraan moet de middelste stand gekozen worden. Zo ben je verzekerd van heerlijk schoon kraanwater.

  • Regel eenvoudig zelf de waterlevering op je nieuwe adres. Meld je daarvoor aan als nieuwe klant bij Waterbedrijf Groningen. Wij regelen de rest!

    Aanmelden als nieuwe klant

  • Je kunt hier je eindstand doorgeven. Kies dan voor de optie ‘adres afmelden’. Vul daar de meterstand in per de datum van sleuteloverdracht.

  • Is er sprake van het einde van een relatie en blijf jij of je ex-partner achter in de woning en wil je de waternota graag op naam, neem dan telefonisch contact op met onze Klantenservice.

  • Verhuis je binnen de provincie Groningen, dan hebben wij een aanmelding van het nieuwe adres nodig én een afmelding van het oude adres.

    Belangrijk: vond de verhuizing al meer dan een maand geleden plaats? Of is de sleuteloverdracht pas over twee maanden of later? Dan kan dit alleen telefonisch aan ons doorgeven worden: 050 – 3 688 688

    Regel zelf online:

    • waterlevering nieuw adres aanmelden
    • waterlevering oude adres afmelden
    • waterlevering extra adres

    Direct verhuizing doorgeven

  • Als degene op wiens naam het verbruikscontract voor drinkwater staat overlijdt, dan kunnen wijzigingen op de volgende manier doorgeven worden:

    Tenaamstelling wijzigen
    Wanneer je als partner de waterlevering op je eigen naam wilt hebben, dan kun je dit doorgeven via onze Klantenservice (050 368 86 88) of per brief (Postbus 24, 9700 AA Groningen).

    Verbruik stopzetten koopwoning
    Blijft er na het overlijden niemand achter in de koopwoning? Dan kan de waternota op naam van de erven worden gesteld, totdat het huis is verkocht. Je kunt de naam en het postadres van de erven doorgeven via ons contactformulier, via onze Klantenservice (050 368 86 88) of per brief (Postbus 24, 9700 AA Groningen). Zodra het huis is verkocht kun je de eindstand van de watermeter doorgeven, het postadres en zullen wij contract beëindigen. Je krijgt dan van ons de eindafrekening.

    Verbruik stopzetten huurwoning
    Blijft er na het overlijden niemand achter in de huurwoning? De erven kunnen dan de eindstand van de watermeter en het postadres doorgeven en het contract laten beëindigen. Je krijgt dan van ons de eindafrekening. Dit kan via onze Klantenservice (050 368 86 88) of per brief (Postbus 24, 9700 AA Groningen)

Heb je nog vragen?

Klopt er iets niet of heb je een andere vraag? Bel gerust met met mij.

Neem contact op