Meterstand doorgeven
Ben je verhuisd en wil je de watermeterstand doorgeven? Dan ben je hier op de juiste plek.
Hoe geef ik mijn meterstand door?
- Noteer de zwarte cijfers van de watermeter (niet de rode)
- Houd de 11-cijferige opnamecode bij de hand.
- Klik op onderstaande button en vul de opnamecode en meterstand in.
Zodra wij de watermeterstand hebben ontvangen, maken wij de eindafrekening voor je op. Je hoort dan of je geld terugkrijgt of moet bijbetalen.
Ik heb geen opnamecode
De opnamecode ontvang je na het doorgeven van je verhuizing. Misschien heb je dit nog niet gedaan.
Hoe geef je je meterstand door?
Veelgestelde vragen
-
Doorspoelen van de kraan
Waterbedrijf Groningen levert kraanwater van uitstekende kwaliteit. Echter: onderdelen van nieuwe leidingen en kranen kunnen in de eerste periode van gebruik soms nog stoffen aan het water afgeven die de waterkwaliteit negatief beïnvloeden. Hoewel er geen sprake is van acute gezondheidsrisico’s, is dit ongewenst.
Vanaf het eerste gebruik is het daarom verstandig om de eerste drie maanden de nieuwe kraan (en daarmee de leidingen) die je gebruikt om uit te drinken of voor voedselbereiding dagelijks tenminste één minuut door te spoelen. Voor de douche-/badkranen en spoelen van het toilet is dit dus niet nodig.
Het doorspoelen van de kraan geldt voor zowel de koude kranen als de mengkranen. In het geval van een mengkraan moet de middelste stand gekozen worden. Zo ben je verzekerd van heerlijk schoon kraanwater.
-
Verhuis je binnen de provincie Groningen, dan hebben wij een aanmelding van het nieuwe adres nodig én een afmelding van het oude adres.
Belangrijk: vond de verhuizing al meer dan een maand geleden plaats? Of is de sleuteloverdracht pas over twee maanden of later? Dan kan dit alleen telefonisch aan ons doorgeven worden: 050 – 3 688 688
Regel zelf online:
- waterlevering nieuw adres aanmelden
- waterlevering oude adres afmelden
- waterlevering extra adres
-
Geef je verhuizing aan ons door met einddatum en meterstand via mijn waterbedrijf. Er wordt dan een eindafrekening voor je opgemaakt.
De nieuwe bewoner die de rekening gaat betalen dient zichzelf in te schrijven via mijn waterbedrijf. Houd daarbij de meterstand en bankgegevens bij de hand. De voormalig betaler/hoofdbewoner wordt dan automatisch uitgeschreven als dit niet al is gebeurd. Wij brengen in deze situatie geen administratiekosten in rekening.
Bij eventuele vragen kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via (050) 3688 688.
-
Dit kun je eenvoudig online doorgeven via Verhuizing doorgeven. Kies voor ‘Adres afmelden’. Een opzegging kun je ook telefonisch doorgeven door te bellen naar (050) 368 8688 of door te mailen naar info@waterbedrijfgroningen.nl. De gegevens die wij nodig hebben om de afmelding administratief te verwerken zijn:
- De datum van de sleuteloverdracht
- De meterstand op die datum
- Een postadres waar de eindafrekening naartoe verzonden kan worden
Je kunt de eindmeterstand maximaal vijf werkdagen voor de verhuizing doorgeven.
Heb je nog vragen?
Klopt er iets niet of heb je een andere vraag? Bel gerust met met mij.