Navigatie overslaan

Let op! Op dit moment krijgen wij meldingen binnen van klanten over een persoon die zich voordoet als medewerker van Waterbedrijf Groningen en GiSu. Bel ons bij twijfel op (050) 368 86 88.

Geef uw meterstand door

De komende dagen ontvangen klanten van Waterbedrijf Groningen het verzoek om de watermeterstand door te geven. Via een brief of e-mail wordt u uitgenodigd de meterstand vóór 31 december door te geven. Aan de hand van de meterstand wordt uw jaarafrekening opgemaakt. En weet u of u geld terugkrijgt, of moet bijbetalen.

Geen brief of e-mail ontvangen?

Niet iedereen heeft een oproep gekregen. Als u de afgelopen maand verhuisd bent, dan is er al een jaarafrekening gemaakt. Ook klanten die de afgelopen weken een nieuwe watermeter hebben gekregen, ontvangen geen oproep. En klanten die geen watermeter hebben krijgen uiteraard geen oproep.

Waar geef ik mijn meterstand door?

Wanneer u een brief van ons heeft ontvangen kunt u via de volgende link uw meterstand doorgeven. Hou de opnamecode uit de brief en de meterstand bij de hand. Heeft u een e-mail ontvangen dan kunt op de link in de mail klikken om vervolgens uw watermeterstand door te geven. Uw opnamecode is al ingevuld.  U kunt uw meterstand ook telefonisch aan ons doorgeven via: 085-1309240. Ga naar meterstand doorgeven.

Hoe werkt het?

Bekijk onderstaande animatie voor antwoorden op vragen als:

  • Waar geef ik mijn meterstand door?
  • Waar zit mijn watermeter?
  • Welke informatie heb ik nodig voor het doorgeven van de meterstand?

Of kijk bij de antwoorden op de veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen