Navigatie overslaan

Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Bevroren waterleiding of watermeter. Wie bel je wanneer?

Tijdens de vorstperiode ineens geen water meer? Dan is er wellicht sprake van een bevroren binnenleiding of een bevroren/gescheurde watermeter. Ook als het weer dooit, kan het zijn dat er minder of geen water uit de kraan stroomt als gevolg hiervan.

Geen water door bevroren binnenleiding?

  • Komt er geen water uit de kraan, draai dan ter controle eerst het aftapkraantje bij de hoofdkraan open. Deze zit bij de watermeter.
  • Komt er wél water uit de aftapkraan, dan is het deel tot en met de hoofdkraan in orde en is de oorzaak van geen water (grote kans) een bevroren binnenleiding.
  • In dat geval dien je contact op te nemen met een installateur of een loodgieter.

Geen water door bevroren / gescheurde watermeter?
Komt er geen water uit de aftapkraan, dan is (ook) de watermeter en/of de aanvoerende leiding bevroren. Bel dan met onze Klantenservice. Dit nummer kun je ook bellen als de watermeter door de vorst al gescheurd is. De meter moet dan worden vervangen.

De eigenaar/huurder is zelf verantwoordelijk voor alle leidingen binnenshuis inclusief de watermeter, en dus ook voor eventuele schade hieraan. Niet alle inboedelverzekeringen dekken mogelijke schade. Bevriest de waterleiding of watermeter om een of andere reden toch nog, dan is het prettig een verzekering te hebben die de schade dekt. Kijk daarom op tijd na of dit het geval is.