Navigatie overslaan

Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Geheugensteuntje: geef je meterstand door vóór 31 december. Dit kan via onze website of telefonisch via 085-1309240. Hou je opnamecode bij de hand.

Ik ontvang post van Waterbedrijf Groningen voor iemand anders, wat nu?

Je kunt de post gratis retour zenden naar:

Postbus 24,
9700 AA Groningen

Daarnaast is het in deze situatie belangrijk om te controleren of het contract van waterlevering voor het perceel op de juiste tenaamstelling staat. Indien je voor het desbetreffende adres nog geen aanmelding hebt gedaan, kun je de aanmelding doen via de pagina mijn.waterbedrijfgroningen.nl.

Kan ik mijn gegevens overzetten op een andere naam?

De tenaamstelling bij een contract kan niet zomaar aangepast worden. Er moet een nieuw contract opgestart worden onder de nieuwe tenaamstelling. Je kunt hiervoor bellen met de klantenservice (050 368 86 88). Houd hierbij de actuele meterstand bij de hand.

Ik ga samenwonen, wat moet ik wijzigen?

Als je op je huidige adres blijft wonen, kan dit gewoon op jouw naam blijven staan. Wel is het handig om het voorschot aan te passen in verband met extra waterverbruik. Dit kun je zelf via Mijn waterbedrijf doen. Op de overzichtspagina zie je het voorschot per kwartaal, daaronder ‘Meer acties’ en vervolgens ‘Wijzig voorschot’.

Als je bij je partner intrekt, kun je jouw huidige adres onder jouw naam afmelden via Afmelden.

Waar kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?

Je rekeningnummer wijzig je eenvoudig online via mijn.waterbedrijfgroningen.nl. Heb je al een account? Log dan in. Heb je nog geen account? Dan moet je eerst een account aanmaken. Ga naar het tabblad ‘Gegevens’ en kies vervolgens voor ‘Wijzig betaalgegevens’.

Je kunt je rekeningnummer ook wijzigen door dit telefonisch door te geven via (050) 368 8688 of per e-mail via klantenservice@waterbedrijfgroningen.nl. Vermeld hierbij altijd het klantnummer en ter verificatie de oude IBAN.

Waar kan ik mijn aansluiting opzeggen?

Dit kun je eenvoudig online doorgeven via Verhuizing doorgeven.  Kies voor ‘Adres afmelden’. Een opzegging kun je ook telefonisch doorgeven door te bellen naar (050) 368 8688 of door te mailen naar klantenservice@waterbedrijfgroningen.nl. De gegevens die wij nodig hebben om de afmelding administratief te verwerken zijn:

  • De datum van de sleuteloverdracht
  • De meterstand op die datum
  • Een postadres waar de eindafrekening naartoe verzonden kan worden

Je kunt de eindmeterstand maximaal vijf werkdagen voor de verhuizing doorgeven.

Doorgeven van een wijziging in verband met een overlijden

Als degene op wiens naam het verbruikscontract voor drinkwater staat overlijdt, dan kunnen wijzigingen op de volgende manier doorgeven worden:

Tenaamstelling wijzigen
Wanneer je als partner de waterlevering op je eigen naam wilt hebben, dan kun je dit doorgeven via onze Klantenservice (050 368 86 88) of per brief (Postbus 24, 9700 AA Groningen).

Verbruik stopzetten koopwoning
Blijft er na het overlijden niemand achter in de koopwoning? Dan kan de waternota op naam van de erven worden gesteld, totdat het huis is verkocht. Je kunt de naam en het postadres van de erven doorgeven via ons contactformulier, via onze Klantenservice (050 368 86 88) of per brief (Postbus 24, 9700 AA Groningen). Zodra het huis is verkocht kun je de eindstand van de watermeter doorgeven, het postadres en zullen wij contract beëindigen. Je krijgt dan van ons de eindafrekening.

Verbruik stopzetten huurwoning
Blijft er na het overlijden niemand achter in de huurwoning? De erven kunnen dan de eindstand van de watermeter en het postadres doorgeven en het contract laten beëindigen. Je krijgt dan van ons de eindafrekening. Dit kan via onze Klantenservice (050 368 86 88) of per brief (Postbus 24, 9700 AA Groningen)

Het openen van de bijlage in mijn email lukt niet

De ondersteuning bij het openen van een bijlage via smartphone of tablet is niet altijd optimaal. In dit geval adviseren wij om het nogmaals via een laptop of een vaste computer te proberen.

Krijg je een witte pagina te zien bij het openen van de bijlage? Dan heb je waarschijnlijk geen PDF lezer. Deze kun je gratis downloaden op de website van Adobe.

Kun je de bijlage niet openen?
Probeer de bijlage dan als voorbeeld te openen i.p.v. te downloaden. Het kan voorkomen dat een virusscanner het bestand als niet veilig markeert. Dit staat dan vermeld in een gele balk bovenaan de e-mail. Als je hierop klikt kun je het bestand als veilig markeren en als het goed is openen.

In Windows Mail staat net als in Outlook Express standaard een optie aan waardoor bijlages niet geopend kunnen worden met het oog op virussen. Deze optie kun je als volgt uitzetten om de bijlage alsnog wel te kunnen openen:

  • Ga naar ‘extra’ bovenin in het menu, en klik vervolgens op ‘opties’;
  • Klik nu op het tabblad beveiliging, en haal het vinkje weg voor de zin: ‘Opslaan of openen van bijlagen die mogelijk een virus bevatten niet toestaan’:

Klik daarna op OK, sluit en herstart Windows Mail. Je kunt nu de bijlage openen.
Je kunt ook proberen de mail te openen in uw browser:

Nog steeds niet gelukt? Neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice via telefoonnummer 050-368 86 88.

 

Relatiebreuk, scheiding, uit elkaar?

Is er sprake van het einde van een relatie en blijf jij of je ex-partner achter in de woning en wil je de waternota graag op naam, neem dan telefonisch contact op met onze Klantenservice.