Navigatie overslaan

Ik ontvang post van Waterbedrijf Groningen voor iemand anders, wat nu?

Je kunt de post gratis retour zenden naar:

Postbus 24,
9700 AA Groningen

Daarnaast is het in deze situatie belangrijk om te controleren of het contract van waterlevering voor het perceel op de juiste tenaamstelling staat. Indien je voor het desbetreffende adres nog geen aanmelding hebt gedaan, kun je de aanmelding doen via de pagina mijn.waterbedrijfgroningen.nl.

Kan ik mijn gegevens overzetten op een andere naam?

De tenaamstelling bij een contract kan niet zomaar aangepast worden. In principe moet er dan een nieuw contract opgestart worden onder de nieuwe tenaamstelling. Je kunt hiervoor bellen met de klantenservice (050 368 86 88). Houd hierbij de actuele meterstand bij de hand.

Ik ga samenwonen, wat moet ik wijzigen?

Als je op het adres blijft wonen, kan dit gewoon op jouw naam blijven staan. Wel is het handig om het voorschot aan te passen in verband met meer waterverbruik. Dit kun je zelf via ‘Mijn waterbedrijf’ doen. Op de overzichtspagina zie je het voorschot per kwartaal en daaronder ‘Meer acties’ en vervolgens ‘Wijzig voorschot’.

Waar kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?

Je rekeningnummer wijzig je eenvoudig online via mijn.waterbedrijfgroningen.nl. Log direct in of maak een account aan. Ga naar het tabblad ‘Gegevens’ en kies vervolgens voor ‘Wijzig betaalgegevens’.

Je kunt je rekeningnummer ook wijzigen door dit telefonisch door te geven via (050) 368 8688 of per e-mail via info@waterbedrijfgroningen.nl. Vermeld hierbij altijd het klantnummer en ter verificatie de oude IBAN.

Waar kan ik mijn aansluiting opzeggen?

Dit kun je eenvoudig online doorgeven via Verhuizing doorgeven.  Kies voor ‘Adres afmelden’. Een opzegging kun je ook telefonisch doorgeven door te bellen naar (050) 368 8688 of door te mailen naar info@waterbedrijfgroningen.nl. De gegevens die wij nodig hebben om de afmelding administratief te verwerken zijn:

  • De datum van de sleuteloverdracht
  • De meterstand op die datum
  • Een postadres waar de eindafrekening naartoe verzonden kan worden

Je kunt de eindmeterstand maximaal vijf werkdagen voor de verhuizing doorgeven.

Het adres op mijn contract klopt niet, hoe pas ik dat aan?

Indien je het leveringsadres wilt aanpassen vragen wij om telefonisch contact op te nemen via ons telefoonnummer (050) 368 8688. Indien het gaat om het postadres, kunt je dit zelf eenvoudig wijzigen via mijn.waterbedrijfgroningen.nl. Wanneer je nog geen account hebt, zul je je eerst moeten registreren.
Daarnaast kun je de wijziging ook doorgeven door te bellen met onze klantenservice via telefoonnummer (050) 368 8688 of per mail door een e-mail te sturen naar info@waterbedrijfgroningen.nl

Doorgeven van een wijziging in verband met een overlijden

Als degene op wiens naam het verbruikscontract voor drinkwater staat overlijdt, dan kunnen wijzigingen op de volgende manier doorgeven worden:

Tenaamstelling wijzigen
Wanneer je als partner de waterlevering op je eigen naam wilt hebben, dan kun je dit doorgeven via onze Klantenservice (050 368 86 88) of per brief (Postbus 24, 9700 AA Groningen).

Verbruik stopzetten koopwoning
Blijft er na het overlijden niemand achter in de koopwoning? Dan kan de waternota op naam van de erven worden gesteld, totdat het huis is verkocht. Je kunt de naam en het postadres van de erven doorgeven via ons contactformulier, via onze Klantenservice (050 368 86 88) of per brief (Postbus 24, 9700 AA Groningen). Zodra het huis is verkocht kun je de eindstand van de watermeter doorgeven, het postadres en zullen wij contract beëindigen. Je krijgt dan van ons de eindafrekening.

Verbruik stopzetten huurwoning
Blijft er na het overlijden niemand achter in de huurwoning? De erven kunnen dan de eindstand van de watermeter en het postadres doorgeven en het contract laten beëindigen. Je krijgt dan van ons de eindafrekening. Dit kan via onze Klantenservice (050 368 86 88) of per brief (Postbus 24, 9700 AA Groningen)

Het openen van de bijlage in mijn email lukt niet

De ondersteuning bij het openen van een bijlage via smartphone of tablet is niet altijd optimaal. In dit geval adviseren wij om het nogmaals via een laptop of een vaste computer te proberen.

Krijg je een witte pagina te zien bij het openen van de bijlage? Dan heb je waarschijnlijk geen PDF lezer. Deze kun je gratis downloaden op de website van Adobe.

Kun je de bijlage niet openen?
Probeer de bijlage dan als voorbeeld te openen i.p.v. te downloaden. Het kan voorkomen dat een virusscanner het bestand als niet veilig markeert. Dit staat dan vermeld in een gele balk bovenaan de e-mail. Als je hierop klikt kun je het bestand als veilig markeren en als het goed is openen.

In Windows Mail staat net als in Outlook Express standaard een optie aan waardoor bijlages niet geopend kunnen worden met het oog op virussen. Deze optie kun je als volgt uitzetten om de bijlage alsnog wel te kunnen openen:

  • Ga naar ‘extra’ bovenin in het menu, en klik vervolgens op ‘opties’;
  • Klik nu op het tabblad beveiliging, en haal het vinkje weg voor de zin: ‘Opslaan of openen van bijlagen die mogelijk een virus bevatten niet toestaan’:

Klik daarna op OK, sluit en herstart Windows Mail. Je kunt nu de bijlage openen.
Je kunt ook proberen de mail te openen in uw browser:

Nog steeds niet gelukt? Neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice via telefoonnummer 050-368 86 88.