Spring naar inhoud Spring naar navigatie

Jaarverslag 2021

Op donderdag 7 juli, hebben de aandeelhouders van Waterbedrijf Groningen het Jaarverslag 2021 vastgesteld.

14 watertappunten, een eervolle vermelding tijdens koplopersymposium ‘Scoren met Impact’ en een 8,2 voor de algemene klanttevredenheid, we kunnen concluderen dat Waterbedrijf Groningen ook in 2021 niet heeft stilgezeten. En het belangrijkste: “Corona of geen corona. Storm of geen storm. We blijven werken aan 24/7 gezond en betrouwbaar drinkwater voor alle Groningers. Nu én in de toekomst”, aldus Riksta Zwart in het voorwoord van het Jaarverslag 2021. 

We bleven onze processen in 2021 waar nodig verbeteren, er was ruim aandacht voor duurzame initiatieven, en ook onze deelnemingen North Water, Warmtestad en WLN bleven actief. In het jaarverslag vind je hier diverse voorbeelden van.

Jaarverslag 2021

“Corona of geen corona. Storm of geen storm. We blijven werken aan 24/7 gezond en betrouwbaar drinkwater voor alle Groningers. Nu én in de toekomst", aldus Riksta Zwart in het voorwoord van het Jaarverslag 2021.

Ga naar jaarverslag 2021

Watertransitie

Nederland staat aan de vooravond van een algehele watertransitie. Met als doel: een nieuw watersysteem dat duurzaam met water omgaat. Waterbedrijf Groningen heeft de watertransitie in 2019 al vertaald in vijf routes en daar zijn ook in 2021 belangrijke stappen in gezet. Waronder het in gebruik nemen van de industriewaterfabriek in Garmerwolde die ervoor zorgt dat er geen kostbaar drinkwater meer geleverd hoeft te worden aan bijvoorbeeld Google. Een belangrijke stap die we tijdens het ‘Water voor later’ event nog eens extra hebben kunnen benadrukken. Lees hier  het inspirerende verslag van deze dag. 

Klant centraal

Waterbedrijf Groningen stelt de klant centraal. We monitoren continu of we het goed doen, óf en waar het beter kan. We richten ons op de kwaliteit, continuïteit én de prijs van het water. En op hoe onze klanten ons ervaren bij verschillende soorten contact. Het jaar 2021 stond in het teken van het (continu) verbeteren van de verschillende klantprocessen.  

Renovatie productielocaties en distributiepompstations

In 2021 hebben er diverse (renovatie)werkzaamheden aan onze productielocaties en distributiepompstations plaatsgevonden, waarbij soms innovatieve of duurzame oplossingen zijn gebruikt. De werkzaamheden hadden tot doel bij te dragen aan een robuuste waterlevering, voor nu en voor later. 

Aanmelden voor onze nieuwsbrief

Ontvang 4 keer per jaar onze nieuwsbrief. U kunt zich ook aanmelden via Mijn waterbedrijf.